NA VRH

Kategorije

RASPORED ZVONJENJA
KORISNI LINKOVI
ZANIMLJIVOSTI

AKTIVNOSTI

Predavanje na temu:  Pristup adolescentu s problemima/poremećajem ponašanja

Ispiši

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › predavanje-na-temu-pristup-adolescentu-s-problemima-poremeajem-ponashanja

9.11.2017. u Medicinskoj školi Bjelovar održano je predavanje na temu:
Pristup adolescentu s problemima/poremećajem ponašanja
Doc. dr. sc. Vlatka Boričević Maršanić iz Psihijatrijske bolnice za djecu i mladež, Zagreb
i
Prof. Nada Anić, klinička psihologinja , dugogodišnja djelatnica KBC Rebro

Na početku predavanja čuli smo općenito o adolescenciji kao razdoblju prijelaza između djetinjstva i odrasle dobi (lat. adolescere – rasti, razvijati se, jačati).
U tom razdoblju dolazi do intenzivne tjelesne, kognitivne, emocionalne i psihosocijalne promjene. Započinje pubertetom, a završetak nije jasno određen.
To je vrlo stresno životno razdoblje - visokorizično doba za pojavu psihološkog morbiditeta.
Upoznali smo se s vrstama psihičkih poremećaja djece i adolescenata, te poremećajima u ponašanju kod djece i adolescenata.
Što su poremećaji u ponašanju?
Uključuju sva ona ponašanja djeteta koja nisu prilagođena njegovoj životnoj dobi i/ili okolini i ometaju funkcioniranje djeteta tako da štete djetetu i/ili okolini dovodeći ga u sukobe ili ga isključuju iz komunikacije s okolinom npr.:
-moraju se javiti VIŠE puta i TRAJATI neko vrijeme kako bi se govorilo o poremećaju u ponašanju (6.mj.)
-izostajanje iz škole, nedisciplinu u školi
-neposlušnost, prkos, ispade bijesa
-skitnja i bježanje od kuće
-laganje, varanje, žicanje, krađe
-pušenje, konzumiranje droga i alkohola
-kršenje pravila
-nedostatak empatije
-interesi neprimjerene dobi
-kršenje javnog reda i mira
-prijetnje, verbalna i fizička agresija (prema ljudima, životnjama, stvarima i imovini)
Doznali smo od liječnice koje vrste poremećaja u ponašanju postoje:
-Hiperkinetički poremećaj ADHD
- Poremećaj s prkošenjem i suprostavljanjem
- Poremećaj ophođenja
Upoznali smo se s oblicima prevencija negativnih oblika ponašanja i poticanje pozitivnih oblika ponašanja u školi te detaljnije saznali i dobili konkretne upute o postupcima nastavnika kod neprihvatljivog ponašanja) .
Sama prevencija negativnih oblika ponašanja i poticanje pozitivnih oblika ponašanja može se provoditi kroz nagrađivanje učenika za poželjno ponašanje, učenje socijalnih vještina, planiranje aktivnosti, asertivnost….

Marina Pavić