Kategorije

RASPORED ZVONJENJA
KORISNI LINKOVI
ZANIMLJIVOSTI

AKTIVNOSTI

OBAVIJEST MATURANTIMA

Ispiši

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

Podjela potvrda o položenoj državnoj maturi bit će 18. srpnja 2018. od 9,00 do 10,00 sati u Medicinskoj školi Bjelovar. Oni koji ne podignu potvrdu taj dan mogu ju podići u arhivi Škole.

OBAVIJEST MATURANTIMA

Ispiši

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

Izdavanje potvrda o položenoj državnoj maturi bit će 18. srpnja 2018. od 9,00 do 10,00 sati u Medicinskoj školi Bjelovar. Oni koji ne podignu potvrdu taj dan mogu ju podići u arhivi Škole.

POPRAVNI ISPITI

Ispiši

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

Popravni ispiti iz Opće kemije i Biokemije:
21.8. u 9 sati pisana provjera

22.89. u 9 sati usmena provjera

OBAVIJEST MATURANTIMA

Ispiši

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

Poštovani maturanti,

11.7.2018. je objava rezultata državne mature. Ako ima učenika koji iz opravdanih razloga žele podnijeti prigovor na ocjenjivanje ispita mogu to napraviti na slijedeće načine:

1. Javiti se ispitnoj koordinatorici na e-mail: .(JavaScript must be enabled to view this email address) ili na kontatk broj: 098/35 98 34
2. Ispitna koordinatorica biti će u školi u četvrtak 12.7. od 9:00 do 11:00 te u petak 13.7. do 12:00 sati, te u tom vremenu mogu podnijeti svoje prigovore.
Učenici moraju osobno doći u školu s obzirom na to da trebaju ispuniti i potpisati obrazac za prigovore.

Sretno svima.
Ispitna koordinatorica Ines Pavičić

UPISI U ŠK.GOD. 2018./2019.

Ispiši

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

Upisi će se odvijati u prostorijama Medicinske škole Bjelovar:
13.7.2018. od 13-19 sati
16.7.2018. od 8-13 sati

Na upis treba donijeti:
- upisnicu
- potvrdu nadležnog školskog liječnika
(za zanimanje fizioterapeutski tehničar i zdravstveno-laboratorijski tehničar) ili
liječničku svjedodžbu medicine rada
(za zanimanje medicinska sestra opće njege-medicinski tehničar opće njege i dentalni tehničar)
- kopiju uplatnice o uplaćenim troškovima obrazovanja
- dokumentaciju kojom dokazuju dodatne bodove

UPISI U ŠK.GOD. 2018./2019.

Ispiši

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

Naknada za povećane troškove obrazovanja:

Fizioterapeutski tehničar- 250 kn

Medicinska sestra opće njege/medicinski tehničar opće njege- 50 kn

Dentalni tehničar- 300 kn

Zdravstveno-laboratorijski tehničar-250 kn



Uplata na račun škole:

HR 72 2340 0091 1106 94426

Model: HR 00, poziv na broj: 661510 , opis plaćanja: povećani troškovi školovanja

Kopiju uplatnice obavezno priložiti pri upisu u Školu.

EKO VRT

Ispiši

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

ekovrt

U našem je eko vrtu obavljena prva berba ljekovitog i aromatičnog bilja.
U svojoj definiciji Svjetska zdravstvena organizacija ljekovito bilje opisuje kao sve ono bilje čiji jedan ili više biljnih dijelova sadrži biološki aktivne supstance koje se mogu iskoristiti u kemijsko-farmaceutske ili terapijske svrhe. Isto tako, aromatično bilje sadrži tvari posebnog mirisa ili okusa koje se koristi za spravljanje kozmetičkih proizvoda, mirisa, aroma za živežne namirnice, napitaka i slično.

UDŽBENICI ZA ŠKOLSKU GODINU 2018./2019.

Ispiši

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

1._A.pdf
1._B.pdf
1._C.pdf
1._D.pdf
2._A,B.pdf
2._C.pdf
3._A_i_3.B.pdf
3._C.pdf
3._D.pdf
4._A,B.pdf
4._C.pdf
5._A.pdf

Popis odabranih udžbenika po razredima nalazi se u priloženim dokumentima.

NATJEČAJ ZA UPIS UČENIKA U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE U ŠKOLSKOJ GODINI 2018./2019.

Ispiši

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

U privitku pogledajte sadržaj natječaja za upis učenika u 1. razred Medicinske škole Bjelovar.
Uvjeti_upisa_(1).pdf

Fond Boža Tvrtković

Ispiši
fond fond fond

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

Čestitamo profesorici Zvjezdani Đopar, učenici Morani Brljak i učenicima 3.c koji su zasluženo dobili priznanja Fonda Boža Tvrtković, ali i onima koji su sve pripremili te nastupili u kulturnom dijelu programa!
fond
https://bjelovar.live/foto-veliko-priznanje-pogledajte-kome-su-dodijeljene-nagrade-fonda-boza-tvrtkovic/

Kalendar i vremenik ispita državne mature u ljetnom roku šk. god. 2017./2018.

Ispiši

OBAVIJEST UČENICIMA ZAVRŠNIH RAZREDA

Ispiši

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

znakObrane završnog rada za šk. god. 2017./2018.

do 8. 6. 2018. učenici predaju pisani dio Izradbe završnog rada u urudžbeni zapisnik
20. 6. 2018. LJETNI ROK obrane završnog rada

24. 8. 2018. JESENSKI ROK obrane završnog rada

Učenici su raspoređeni prema područjima iz kojih su izabrali temu završnog rada. Popis učenika bit će objavljen na oglasnoj ploči. Za moguća pitanja učenici se mogu obratiti razrednici.

UPISI

Ispiši

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

Dragi učenici, roditelji i svi oni koji žele upoznati našu školu!

U Medicinskoj školi Bjelovar se učenici, uz široko opće obrazovanje i detaljno strukovno obrazovanje, osposobljavaju za
uključivanje u rad, nastavak školovanja i samoobrazovanje za humana zanimanja u zdravstvu.

U školskoj godini 2018./2019. se u Medicinsku školu Bjelovar upisuju učenici za zanimanja:
- medicinska sestra opće njege/medicinski tehničar opće njege (26 učenika)
- fizioterapeutski tehničar/ka (26 učenika)
- zdravstveno-laboratorijski tehničar/ka (26 učenika)
- dentalni tehničar/ka (26 učenika)
Predmeti značajni za upis : hrvatski jezik, strani jezik, matematika, biologija, kemija, fizika
Za zanimanje dentalni tehničar i med.sestra opće njege-med.tehničar opće njege potrebno donijeti na upis liječničku svjedodžbu medicine rada.
Za zanimanje fizioterapeutski tehničar i zdravstveno-laboratorijski tehničar donijeti potvrdu nadležnog liječnika.

Nastavni_planovi za zanimanja:
- NASTAVNI PLAN ZA ZANIMANJE FIZIOTERAPEUTSKI TEHNIČAR/KA i DENTALNI TEHNIČAR/KA
- NASTAVNI PLANOVI ZA ZANIMANJE MEDICINSKA SESTRA OPĆE NJEGE / MEDICINSKI TEHNIČAR OPĆE NJEGE i ZDRAVSTVENO - LABORATORIJSKI TEHNNIČAR/KA

Eko škola

Ispiši

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

ekoekoskolaNakon višegodišnjeg rada i truda učitelja, učenika, roditelja te lokalne zajednice, Medicinska škola Bjelovar stekla je status Eko škole i dobila zelenu zastavu.

dan setrinstva

Međunarodni dan sestrinstva

Ispiši
dansestrinstva4 dansestrinstva4dansestrinstva5dansestrinstva6

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

Međunarodni dan sestrinstva svake se godine obilježava 12. svibnja u znak sjećanja na datum rođenja Florence Nightingale (1820. – 1910.), utemeljiteljice modernog sestrinstva.

Florence Nightingale bila je engleska bolničarka čiji se rad posebno istaknuo za vrijeme Krimskog rata. Na početku rata došlo je do izuzetno teškog stanja u britanskim vojnim lazaretima gdje je smrtnost bila veća od 50%. Tada je Florence Nightingale imenovana upraviteljicom ženske pomoćne službe u kojoj je bilo 38 sestara. Svojim organizacijskim sposobnostima i prethodno stečenim znanjem, iskustvom i odlučnošću uvelike je uspjela poboljšati zdravstvene prilike u vojsci tako da je smrtnost pala na samo 2%. Povratkom s bojišta posvetila se obrazovanju žena za pružanje zdravstvene njege bolesnima, a 1860. godine u Londonu je otvorila prvu školu za medicinske sestre.
Stoga su učenici i strukovne nastavnice Medicinske škole Bjelovar u petak 11. svibnja odlučili obilježiti navedeni datum nastojeći bar malo oživjeti povijest sestrinstva. Organizirali su mjerenje krvnog tlaka i glukoze u krvi svim zainteresiranima u „retro ambulanti“. Ondje je bio izložen inventar, instrumenti i pribor koji su medicinske sestre u prošlosti koristile za svakodnevne radne aktivnosti, a učenici su bili odjeveni u uniforme koje su bile u uporabi 60-ih i 80-ih godina 20. stoljeća. Svi su se prisutni složili kako je bilo lijepo i nadasve zanimljivo oživjeti povijest, a svima koji su nam u tome pomogli posudbom uniformi i predmeta, zahvaljujemo.
dansestrinstva3

Izložba u školskoj knjižnici

Ispiši

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

plakat spanjolka

13. sjednica Školskog odbora - poziv

Ispiši

Predstavljen Priručnik za samoliječenje

Ispiši
prirucnikza samolijecenje1 prirucnikza samolijecenje2 prirucnikzasamolijecenje3

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

samolijecenje

Jedna od najboljih stručnih knjiga u Hrvatskoj u novije vrijeme je Priručnik za samoliječenje. O njegovoj vrijednosti govori činjenica da je u pripremi i novo, dopunjeno, kao i elektroničko izdanje. Priručnik je objavila Hrvatska udruga proizvođača bezreceptnih proizvoda – HUPBR (CASI), a sadrži uvod i 37 poglavlja podijeljenih u deset cjelina. Opisuje najčešće male zdravstvene tegobe s kojima se ljekarnički timovi svakodnevno susreću u radu s korisnicima ljekarničkih usluga. Knjigu je tijekom tri godine pisala grupa uglednih ljekarnika i liječnika, a učenicima Medicinske škole predstavila ju je magistra farmacije Katarina Fehir Šola, ravnateljica ZU Ljekarna Bjelovar. Magistra Fehir Šola jedna je od urednica ovoga priručnika te je zaslužna za njegovo objavljivanje. Nakon kratkog uvodnog djela učenici su kroz radionicu imali priliku upoznati sve dijelove knjige. Dobili su konkretne zadatke tijekom kojih su u priručniku trebali pronaći načine postupanja u pojedinim slučajevima. Svaka je zdravstvena tegoba u knjizi obrađena sustavno: opisane su indikacije, uloga ljekarničkog tima u samoliječenju, način prikupljanja važnih podataka za prepoznavanje simptoma, pripravci za samoliječenje te ostale terapijske mogućnosti i dodatni savjeti. Posebna je pozornost posvećena situacijama u kojima se ne preporučuje samoliječenje i literatura. Učenici su upoznali sve važne sastavnice knjige.
Predstavljanje priručnika organizirano je povodom Noći knjige, državne manifestacije kojom se promiče i potiče čitanje. Budućim farmaceutskim tehničarima ovaj će priručnik zasigurno poslužiti u svakodnevnom radu.

Poezija jučer, danas i sutra

Ispiši
nocknjige nocknjige2 nocknjige2 nocknjige3

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

nocknjige

Poezija još uvijek ima moć! Sukus je to aktivnosti ''Poezija jučer, danas, sutra'' provedene u knjižnici četiriju škola povodom državne manifestacije Noć knjige. Sudionici su bili naši dragi profesori koji pišu poeziju: Darinka Bojčić, Nada Crnogorac, Mladen Jasek i Katica Kovrlija. U njihovoj je poeziji uživalo stotinjak učenika i nastavnika, a svoje je oduševljenje nakon svake pročitane pjesme publika iskazala burnim pljeskom. Pozitivna reakcija publike dokaz je kako je pjesništvo još uvijek u modi, a publika željna uživanja u dobroj poeziji.
Program su organizirale knjižničarke Turističko-ugostiteljske i prehrambene škole, Komercijalne i trgovačke škole, Ekonomske i birotehničke te Medicinske škole Bjelovar. Voditeljica je bila Kristina Lukčić učenica Medicinske škole Bjelovar.

Dani medijske pismnosti

Ispiši

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

medijska pismenost

Sretan Uskrs

Ispiši

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

Proljetni odmor za učenike počinje 29. ožujka 2018., a završava 6. travnja 2018.

Nastava počinje 9. travnja 2018. prema postojećem rasporedu.

Sretan i blagoslovljen Uskrs vama i obiteljima žele djelatnici Medicinske škole i ravnateljica Biljana Balenović!uskrs

Uskrsni sajam

Ispiši

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

sajam
Učenička zadruga „Melem“ Medicinske škole Bjelovar izložila je svoje radove na Uskrsnom sajmu u holu škole. Prikupljena sredstva koristiti će za daljnji rad zadruge.

Ponovo nagrađeni

Ispiši

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

U Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu u srijedu, 27. ožujka 2018. u povodu Međunarodnog dana dječje knjige u organizaciji Hrvatske udruge školskih knjižničara održana je Knjižna booka.
kanizijada

Manifestacija koju je HUŠK pokrenuo prije četiri godine slavi knjigu i čitanje, a svečani program manifestacije zamišljen je kao mozaik prigodnih i zabavnih sadržaja: učenici prikazuju radost čitanja i druženja s knjigom po vlastitom izboru izložbom, scenskim prikazom, glazbom, filmom, a u zanimljivom kvizu imaju priliku i odmjeriti svoje znanje o pročitanom.
U sklopu Knjižne booke ove se godine održala i završnica dvaju natječaja u koje su uključeni učenici osnovnih i srednjih škola iz cijele Hrvatske. Prvim, literarnim natječajem Kanižajada Limačijada, odaje se počast pjesniku igre riječi, Podravcu Paji Kanižaju, a drugim se natječajem Stvarajmo eKreativno potiče izražavanje i kreativnost učenika u novim medijima.

Članovi Povjerenstva za prosudbu radova za natječaj Kanižijada Limačijada bili su: književnik Božidar Prosenjak; dr. Sc. prof. Diana Zalar, Učiteljski fakultet u Zagrebu; Vanja Jurilj, predsjednica Hrvatske udruge školskih knjižničara i Siniša Cmrk, autor Natječaja.
Medicinska škola Bjelovar iznova je imala svoje uspješne učenike. Na svečanosti je dodijeljena druga nagrada učenici drugog razreda Sonji Horvat koja je sudjelovala na natječaju Kanižijada Limačijada u kategoriji učenika srednjih škola. Čestitamo Sonji i njezinim mentoricama Ivi Ban i Zorki Renić.

Kazalište u školi

Ispiši

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

kazalis
Obilježavanje Svjetskog dana kazališta (27. ožujka) u Medicinskoj školi Bjelovar mogli bismo sažeti i prisjećajući se Samuela Becketta koji kroz Winnie kaže: „Oh, bio je to sretan dan.“

U kratkom programu učenici su uživali u sljedećim izvedbama:
1. Marinela: Divlji konj (monolog)
Izvodi: Morana Brljak, 3. r.
Voditeljica: Dubravka Grganić Rožman, prof.
Medicinska škola Bjelovar
2. Oktavijanov san (dramsko-scenska igra)
Izvode: Emanuel Čukljaš, 3. r.; Gabriela Šlegl, 1. r.; Ana Pranjić, 1. r.; Meri Bengez, 3. r.; Gabriela Špeh, 3. r.; Bruno Laktaš, 3. r.; Milica Gvojić, 2. r.; Karlo Pleskalt, 2. r.; Patrik Petrović, 2. r.; Nikola Mamić, 2. r.
Voditeljica: Alida Sokolović, prof.
Glazbena škola Vatroslava Lisinskog Bjelovar
3. Nada Crnogorac: Pet nula (5,0) (dramsko-scenska igra)
Izvode: Ivana Burulic, 1. r.; Marta Gulin, 1. r.; Lucija Plantić, 1. r.
Voditeljica: Iva Ban, prof.
Turističko-ugostiteljska i prehrambena škola Bjelovar

kazaliste1kazalist3

Svjetski dan osoba s Down sindromom

Ispiši
down7

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

Svake godine 21. ožujka obilježava se Svjetski dan osoba s Downovim sindromom.
Downov sindrom je genetski poremećaj koji je uzrokovan prisutnošću jednog kromosoma viška na 21. paru kromosoma gdje se umjesto dva nalaze tri kromosoma. Ujedinjeni narodi (UN) donijeli su odluku kojom se 21. ožujka obilježava Svjetski dan osoba s Downovim sindromom upravo zbog simboličkog značaja datuma jer osobe s Downovim sindromom na 21. kromosomskom paru imaju tri kromosoma.
down

Cilj obilježavanja ovog dana je buđenje svijesti, razumijevanja i podrške kako bi se poboljšao položaj osoba s Downovim sindromom u društvu, a samim time i kvaliteta njihova života.
Simbol Dana sindroma Down su šarene rasparene čarape jer ih osobe s Downovim sindromom ne mogu upariti. Nošenjem šarenih čarapa pokazuje se podrška osobama s Downovim sindromom pri njihovu integriranju u društvo.
U obilježavanju ovog dana učenice 4. a razreda Vana Žegerc, Tajana Kump, Ana Sobota i Ivana Kovačević pripremile su i održale predavanje pod nazivom “Down sindrom i predrasude” svim zainteresiranim učenicima škole čime su željele upoznati buduće zdravstvene djelatnike s ovim poremećajem i potaknuti ih na veće poštivanje prava osoba s Downovim sindromom. Nošenjem šarenih rasparenih čarapa podršku su iskazali i svi ostali učenici i nastavnici naše škole.

danoceva

Moj tata me voli

Ispiši

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

Učenici 3.b, 4.a i 4.b razreda naše škole obilježili su 19. ožujka, Dan očeva. U obilježavanju toga dana pridružili smo se aktivnostima koje je organizirala Udruga za zdravo i sretno djetinjstvo pod vodstvom pedijatrice dr. med. Marije Čatipović. danoceva2

Učenici su dijelili balone djeci koja su prolazila korzom s roditeljima, a svi su učenici nosili i majice s natpisom „Moj tata me voli“. Ovom malom gestom svim našim očevima, dragim tatama i uzorima čestitali smo njihov dan.

9. sjednica Nastavničkog vijeća

Ispiši

Odabir agencije za putovanje Tuzla - Sarajevo

Ispiši

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

U utorak 13.3.2018. održan je sastanak Povjerenstva za izvanučioničku nastavu 3.a i 3.b razreda. Na sastanku smo otvarali pristigle ponude za izvanučioničku nastavu Tuzla-Sarajevo te je Povjerenstvo donijelo odluku o odabiru Turističke agencije Globus Bjelovar.

Roditeljski sastanak predviđen je za 28.3.2018. u 18 sati u prostorijama Škole.

Pjesme Morane Brljak pohvaljene na Goranovom proljeću

Ispiši

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

Pjesme Morane Brljak pohvaljene na Goranovom proljeću - lijep uvod u proljeće u Medicinskoj školi

Manifestacija Goranovo proljeće nadaleko je poznata među pjesnicima. Zahvaljujući natječaju koji se svake godine održava u Lukovdolu, rodnom mjestu Ivana Gorana Kovačića, mnogi su pjesnici izašli iz anonimnosti vlastite sobe i zahvaljujući svojim pjesmama postali poznati široj kulturnoj javnosti.
Ove je godine na natječaju za mlade pjesnike i Medicinska škola Bjelovar imala svoju predstavnicu. Morana Brljak učenica je 3. razreda, a njezin je talent u školi prepoznat 2017. kada je, zahvaljujući knjižničarki Zorki Renić i nastavnici Ivi Ban objavila i predstavila poster poezije. Morana svake godine sudjeluje i na Lidranu, a osim literarnog, ističe se i njezin glumački talent.
Među pohvaljenim mladim pjesnicima na natječaju za učenike srednjih škola Goranovo proljeće 2018. žiri u sastavu Miroslav Mičanović i Branko Čegec pohvalio je i Moranin rukopis, a na adresu Medicinske škole pristigla je i pozivnica Morani i njezinoj mentorici te ravnateljici da svojim prisustvom uveličaju svečanost otvaranja 55. Goranovog proljeća u Lukovdolu. Čestitke Morani!

Odabir agencije za putovanje Verona - Gardaland

Ispiši

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

Obavijest

Na odabiru agencija za putovanje Verona – Gardaland prošle su sljedeće agencije:

Molnar Travel
Marbis Kc
Blagec Kž
Roditeljski sastanak i predstavljanje agencija održat će se u četvrtak 15. ožujka 2018. godine u 19:00 sati u atomskom skloništu.

edukacija

Edukacija volontera

Ispiši
wdukacija volontera

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

Edukacija je održana u sklopu projekta IskustVo života - Moja mladost za aktivnu starost u kojem je Medicinska škola Bjelovar partner

Dana 2. ožujka 2018. godine u našoj školi održana je edukacija učenika volontera pod nazivom Upoznavanje tehnoloških alata. Edukacija je održana u sklopu projekta IskustVo života - Moja mladost za aktivnu starost u kojem je Medicinska škola Bjelovar partner. Edukacija je održala gospođa Martina Marasović iz udruge Blank Inkubator koja se bavi medijskim opismenjivanjem mladih. Na edukaciji je sudjelovalo 34 učenika volontera.

DAN ŠKOLE

Ispiši

POZIV ZA ORGANIZACIJU VIŠEDNEVNE IZVANUČIONIČKE NASTAVE - MATURALNO PUTOVANJE

Ispiši

BroŠura za roditelje-,,Intervju s roditeljima - odgovori koje je dobro znati”

Ispiši

TJEDAN PSIHOLOGIJE

Ispiši

Objava Radio-Terezije

Ispiši

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

Učenice 4.b razreda Paula Piršljin i Anamaria Jukić sudjelovale su s psihologinjom Marinom Pavić u radio emisiji Radio Terezije. Tema emisije bila je vezana uz projekt Medicinske škole na smotri zdravstvenih škola E-medica :“Disanjem protiv stresa“. Učenice su provodile tijekom prvog polugodišta 2017./18. radionice i predavanja po razredima na temu Stres kod adolescenata i Disanjem protiv stresa. U radio emisiji pričale su o projektu, reakciji učenika na radionicu, te ostalim aktivnostima vezanim uz temu.

Predavanja i radionica:  Stres kod adolescenata i disanjem protiv stresa

Ispiši
stres3 stres5 stres4 stres6

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

stres2
Učenice 4.razreda Medicinske škole Bjelovar provode radionice u školi
Tema predavanja i radionica je: Stres kod adolescenata i disanjem protiv stresa

Učenice Anamaria Jukić, Paula Piršljin i Ana Spahija educiraju učenike naše Škole o tome što je stres, koji su uzročnici stresa tzv. stresori koji se najčešće pojavljuju kod adolescenata, koji su psihosomatski simptomi stresa, te kako se nositi sa stresom.
Stanje stresa prepoznaje se na temelju emocionalnih, tjelesnih i ponašajnih reakcija pojedinca. Naše tijelo reagira na situaciju ovisno o tome kako je mozak interpretira pa na istu situaciju netko može reagirati stresno, a drugi ne. Što je osoba starija i ima više iskustva, znanja i mehanizama suočavanja, manja će biti reakcija na određenu situaciju.
Adekvatni načini kojima si mogu učenici pomoći da umanje negativne posljedice stresa jesu između ostalog i različite tehnike relaksacije.
Učenicima su prikazane vježbe disanja . Način na koji dišemo ima direktan utjecaj na razinu tenzije koju nosimo u tijelu i može smanjiti simptome uznemirenosti. Kada smo smireni dišemo sporije, jer organizmu nije potrebna dodatna energija. Kada smo pod stresom dišemo ubrzano i uglavnom gornjim dijelom grudi.
Učenica Paula Piršljin podučila je učenike ispravnom disanju kad su pod utjecajem stresa. Pravila za ispravno disanje su jednostavna: produžen udah relaksira, produžen izdah relaksira. To su učinkoviti načini ublažavanja anksioznosti i panike.
Kroz smijeh i dobru zabavu na radionici učenici su se opustili, te naučili kako si pomoći i kako disati kad su pod stresom. Prije samih vježbi disanja učenicima su podijeljene i ankete o stresu. Pomoću rezultata u anketama mogli su si osvijestiti koliko su podložni stresnim reakcijama u pojedinim situacijama.
Osim anketa koje su bile dio radionice, 150 učenika naše škole popunilo je anketu o stresu kod adolescenata.
Svoj rad i rezultate ankete učenice će prezentirati na smotri zdravstvenih škola E-medica, u Tuheljskim Toplicama koja će se održati u veljači 2018. godine.
Voditeljica učenika: Marina Pavić, prof.
školska psihologinja

Prikupljanje humanitarne pomoći za potrebite

Ispiši

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

karitas1
Učenici i djelatnici Medicinske škole Bjelovar i ove godine kao i prethodnih godina prikupljali su humanitarnu pomoć za potrebite. Prikupljali su se najviše prehrambeni i higijenski proizvodi. U dogovoru s razrednicima prikupljena pomoć darovana je siromašnim učenicima i njihovim obiteljima. Ostatak je doniran bjelovarskom Caritasu.

Predavanje - Budi svoj

Ispiši

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

30.11.2017. na sjednici Nastavničkog vijeća održano je predavanje „Komunikacija u razredu“
Predavanje je održala prof. pedagogije Ornela Malogorski, stručna suradnica savjetnica, u okviru projekta „Budi svoj“.

Nositelj projekta je Zavod za javno zdravstvo u Bjelovaru. Predavačica je govorila o tome kako do upješne komunikacije i što ju čini, o neverbalnoj komunikaciji, elementima komunikacijskog procesa. U okviru predavanja provedena je i npr. vježba - Šum u komunikaciji. Predavanje je bilo zanimljivo i korisno, jer komunikacija je temelj svih međusobnih odnosa, a također i uspješne nastave.

Volonterski centar i Tesa centar

Ispiši
volonteri2 volonteri2 volonteri3

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

Posjet učenika Medicinske škole Bjelovar Volonterskom centru i Psihološkom centru Tesa u Zagrebu

Učenici/ce Medicinske škole Bjelovar i ove su godine posjetili Volonterski centar i Psihološki centar Tesa u Zagrebu 1.12.2017.

Djelatnica Volonterskog centra predstavila je rad centra te upoznala učenike/ce s mogućnošću volontiranja. Ukazala je na bezbroj znanja i vještina koje možemo steći volontiranjem, a koji su potrebni i korisni za aktivno sudjelovanje u društvu, ali i za osobni i profesionalni razvoj.
Učenici/ce su se i sami kroz održanu radionicu upoznali s nekim postavkama i vrijednostima volontiranja. Učenici/ce Medicinske škole istaknuli su kako i oni u svojoj školi i zajednici također provode volonterske aktivnosti npr. „Čitanje u bolnici“, Obilježavanje međunarodnog dana fizikalne terapije (besplatna masaža za građane Bjelovara), provođenje humanitarnih aktivnosti – prikupljanje novca, higijenskih potrepština, odjeće i obuće (za djecu slabijeg imovinskog stanja), odlasci u vrtić i radionice s djecom o očuvanju zdravlja zubi, obilazak osnovnih škola i predstavljanje korisnih učinaka masaže…

U Psihološkom centru Tesa učenici su upoznati s radom centra.
Psihološki centar TESA već 26 godina djeluje provodeći psihološka savjetovanje i psihoedukacije građana. U sklopu raznih projekata provode se edukacije i savjetovanja grupa mladih, roditelja, no i edukacije studenata i profesionalaca u psihološkom savjetovanju.
Početkom rata u Hrvatskoj, Hrvatsko psihološko društvo je pokrenulo akciju usmjerenu na pomaganje građanima u suočavanju s ratnim okolnostima te je 1991.godine pod imenom Telefon za psihološku pomoć započela s radom TESA.
Učenicima su detaljnije ispričali o telefonu za psihološku pomoć građanima, naveli su neke primjere te njihovo postupanje u navedenim. Učenici su imali puno pitanja o radu Psihološkog centra, zanimalo ih je koje se najčešće edukacije provode, s kojim problemima dolaze mladi ljudi, kako i na koji način im se pomaže.

U pratnji učenika/ca bile su profesorice Željka Holjević i Marina Pavić.

EUROPSKI TJEDAN STRUKOVNOG OBRAZOVANJA

Ispiši

STIPENDIJA

Ispiši

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

Poštovani,

Fond za stipendiranje hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i djece hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata raspisao je Natječaj za dodjelu stipendija u školskoj odnosno akademskoj 2017./2018. godini.

Tekst Natječaja kao i obrasci za prijavu nalaze se na sljedećoj internetskoj poveznici: https://branitelji.gov.hr/vijesti/natjecaj-za-dodjelu-stipendija/1884.

Srdačan pozdrav,

Obilježavanje Ovčare

Ispiši
vu1 vu2 vu3

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

ovčaraU Medicinskoj školi Bjelovar učenici su obilježili Dan pada Vukovara i prisjetili se žrtava Ovčare. Upravo na taj dan 20. studenoga 1991. dogodio se strašan zločin o kojem je svjedočio naš gost Vilim Karlović, čovjek koji je preživio Vukovar i Ovčaru. Svjedočio je o strašnim događajima i trenucima koje je prove na Ovčari, a onda bio spašen i poslan u logor u Mitrovicu.
Učenici su pomno pratili predavanje, a nakon toga postavljali su mu pitanja.

SUSRET SREDNJOŠKOLACA

Ispiši

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

srednjoškIzvještaj sa Susreta srednjoškolaca



Matea Luketić i Katarina Sabađija (4.d) bile su na Susretu srednjoškolaca koji se održao 17.11.2017. u Daruvaru.
Učenici su na radionicama, nakon upoznavanja s ostalim srednjoškolcima, podjeljeni u radne grupe. Tema je bila – Problemi mladih. Predstavnik svake grupe je iznio prijedloge radne skupine. Nakon toga učenice su prezentirale školu i podijelile bonbone sa natpisom weba škole. Sljedeće su bile sportske aktivnosti i na završetku susreta ručak.

Predavanje na temu:  Pristup adolescentu s problemima/poremećajem ponašanja

Ispiši

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

9.11.2017. u Medicinskoj školi Bjelovar održano je predavanje na temu:
Pristup adolescentu s problemima/poremećajem ponašanja
Doc. dr. sc. Vlatka Boričević Maršanić iz Psihijatrijske bolnice za djecu i mladež, Zagreb
i
Prof. Nada Anić, klinička psihologinja , dugogodišnja djelatnica KBC Rebro

Na početku predavanja čuli smo općenito o adolescenciji kao razdoblju prijelaza između djetinjstva i odrasle dobi (lat. adolescere – rasti, razvijati se, jačati).
U tom razdoblju dolazi do intenzivne tjelesne, kognitivne, emocionalne i psihosocijalne promjene. Započinje pubertetom, a završetak nije jasno određen.
To je vrlo stresno životno razdoblje - visokorizično doba za pojavu psihološkog morbiditeta.
Upoznali smo se s vrstama psihičkih poremećaja djece i adolescenata, te poremećajima u ponašanju kod djece i adolescenata.
Što su poremećaji u ponašanju?
Uključuju sva ona ponašanja djeteta koja nisu prilagođena njegovoj životnoj dobi i/ili okolini i ometaju funkcioniranje djeteta tako da štete djetetu i/ili okolini dovodeći ga u sukobe ili ga isključuju iz komunikacije s okolinom npr.:
-moraju se javiti VIŠE puta i TRAJATI neko vrijeme kako bi se govorilo o poremećaju u ponašanju (6.mj.)
-izostajanje iz škole, nedisciplinu u školi
-neposlušnost, prkos, ispade bijesa
-skitnja i bježanje od kuće
-laganje, varanje, žicanje, krađe
-pušenje, konzumiranje droga i alkohola
-kršenje pravila
-nedostatak empatije
-interesi neprimjerene dobi
-kršenje javnog reda i mira
-prijetnje, verbalna i fizička agresija (prema ljudima, životnjama, stvarima i imovini)
Doznali smo od liječnice koje vrste poremećaja u ponašanju postoje:
-Hiperkinetički poremećaj ADHD
- Poremećaj s prkošenjem i suprostavljanjem
- Poremećaj ophođenja
Upoznali smo se s oblicima prevencija negativnih oblika ponašanja i poticanje pozitivnih oblika ponašanja u školi te detaljnije saznali i dobili konkretne upute o postupcima nastavnika kod neprihvatljivog ponašanja) .
Sama prevencija negativnih oblika ponašanja i poticanje pozitivnih oblika ponašanja može se provoditi kroz nagrađivanje učenika za poželjno ponašanje, učenje socijalnih vještina, planiranje aktivnosti, asertivnost….

Marina Pavić

RADIONICA IZUMITELJ - MOJ SUPERJUNAK

Ispiši

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

U Medicinskoj školi Bjelovar organizirana je strip radionica „Izumitelj – moj superjunak“ koja se održala u dva termina, 6. i 13. studenoga 2017.
Voditeljica radionice bila je svjetski poznata, priznata i nagrađivana autorica stripa i animiranih filmova Irena Jukić Pranjić o kojoj svakako više pročitajte na njezinom blogu. http://irenajukicpranjic.blogspot.hr/p/nastupi.html?view=classic)

Irena je učenike upoznala s osnovama izrade stripa - kako od ideje preko skica doći do scenarija i kadriranja. Uslijedilo je upoznavanje s materijalima, priborom za izradu stripa, od olovke, tuširanja do kolora. Zadnja faza u procesu su tehnike izrade stripa koje obuhvaćaju finalizaciju odnosno objavljivanje. Vrsna poznavateljica stripa i autorica serijala “Strip u Hrvatskoj” koji možete gledati na Trećem programu HRT, Irena Jukić Pranjić, govorila je i o osnovama stripa kao devete umjetnosti i ukazala na nekoliko vrhunskih djela i autora hrvatskog stripa. Uz to što posjeduje bogato teorijsko znanje, Irena se pokazala i odličnom metodičarkom koja je učenike motivirala, zainteresirala i potaknula na izradu vlastitih stripova.
Budući da su učenici trebali istražiti dostupne izvore o izumiteljima koji su ostavili traga u svjetskoj povijesti i koji su preuzeli uloge superjunaka u stripovima učenika, radionica je održana u školskoj knjižnici. Oblikovali su priču koju su trebali razraditi u povezane “kadrove“ i tekst djelomično transponirati u likovni jezik. Odabrali su priče o izumima električne struje, automobila, telefona i ostalih izuma bez kojih bi današnji svijet bio nezamisliv. Radionica je problematizirala i teme vezane uz intelektualna i autorska prava koje u ovo digitalno doba imaju nove dimenzije i sve veće značenje. Zanimljivo je napomenuti da je strip kojem se nekad spočitavalo da „djecu kvari i odvlači od kvalitetnog čitanja“ postao važna metoda poticanja čitanja.
Strip se pokazao velikim izazovom, a učenici su osvijestili koliko je vještine, znanja, talenta, strpljenja i vremena potrebno za izradu samo jedne table stripa.
Po završetku radionice rezultat će biti stripovi nekolicine sudionika koje ćemo uputiti na natječaj i napraviti malu izložbu u školskim prostorima.
Vjerujem da će ova radionica za učenike biti radionica za pamćenje, drugačija od uobičajenog načina rada u školi! Za kraj spomenimo još dva važna povoda održavanja radionica. One su jedna od aktivnosti kojom se u školi obilježava Mjesec hrvatske knjige te Svjetski dan izumitelja.
Zorka Renić

PREHRANA PO KRVNIM GRUPAMA

Ispiši

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

Prehrana je tema koja sve više zaokuplja znanstvenike, ali i laike koji sve više promišljaju o važnosti ove teme. Je li prehrana povezana sa sve brojnijim bolestima i kakva je veza prehrane i krvnih grupa, što su lektini, kako su nastajale i kako se razvijale krvne grupe temeljna su pitanja na koja je odgovorila mr. sc. Mira Seretin Šlajs.

Predstavila je jednu popularnu, ali i djelomično znanstveno potkrijepljenu teoriju. Ova teorija polazi od tvrdnje da se prehranom koja odgovara pojedinoj krvnoj grupi tijelo potiče na bolju i učinkovitiju probavu zbog čega će osoba izgubiti višak kilograma, imati više energije te će u konačnici takva prehrana pomoći u sprječavanju bolesti. Mr. sc. Mira Seretin Šlajs istaknula je da svaka krvna grupa ima veće predispozicije za razvoj pojedinih bolesti te je potrebno obratiti pozornost na to kako se hranimo. Čovjek je genski prilagođen određenoj vrsti hrane, a način prehrane mijenjao se uslijed različitih faktora, među ostalim i zbog seoba, načina stanovanja, rada i života. Promjenom načina prehrane čovjekova se probava prilagođavala i razvijala u različitim smjerovima. Mijenjale su se i razvijale krvne grupe.
Predavanje Prehrana po krvnim grupama, namijenjeno prije svega učenicima i nastavnicima Medicinske škole, održano je u petak 10. studenoga 2017. u školskoj knjižnici Medicinske škole Bjelovar. Podsjetimo da je jedna od zadaća školske knjižnice popularizacija znanosti i poticanje učenika na istraživanje i kritičko promišljanje. Valja stoga uzeti u obzir i kritičare ove teorije koji upozoravaju da bi za potvrdu teorije o prehrani po krvnim grupama trebalo napraviti pravilna klinička ispitivanja.
Predavanjem se školska knjižnica priključila brojnim aktivnostima državne manifestacije Mjesec hrvatske knjige.

POZIV ZA ORGANIZACIJU VIŠEDNEVNE IZVANUČIONIČKE NASTAVE

Ispiši

Posjet Konfucijevom institutu u Zagrebu

Ispiši

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

Dana, 19.10.2017. Učenici/ce Medicinske škole Bjelovar u pratnji profesorice Marine Pavić i Željke Holjević posjetili su Konfucijev institut u Zagrebu. Interaktivno predavanje održao je voditelj Instituta Krešimir Jurak.
Učenici/ce su dobili uvid iz prve ruke o bogatoj kineskoj kulturi, umjetnosti, životu kao i povezivanju dviju kultura na obrazovnom, kulturnom, znanstvenom i gospodarskom planu.
Voditelj Krešimir Jurak, govorio je o mogućnosti učenja kineskog jezika, te o načinu dobivanja stipendija za boravak i edukaciju u kineskim gradovima.
Učenici koji su došli s ponekom predrasudom, nakon predavanja su je prevladali, tako da ovakav neformalan način edukacije pridonosi razvijanju tolerancije prema drugačijem, te ukazuje na potrebu i važnost ravnopravnosti i međusobne snošljivosti prema pripadnicima drugih vjeroispovijesti.

Medicinska čita

Ispiši

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

Akcijom "Medicinska čita" započeli smo obilježavanje Mjeseca hrvatske knjige. U svim razredima jutarnje smjene u isto vrijeme čitala se priča Nade Crnogorac 5.0.
Mjesec hrvatske knjige koji se održava se od 15. listopada do 15. studenoga, ove godine posvećen je enciklopedistici, a središnja je tema i geslo ovogodišnje manifestacije Sve na jednom mjestu.

Učenici Medicinske škole Bjelovar obilježili Tjedan cjeloživotnog učenja

Ispiši

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

Učenici Medicinske škole Bjelovar obilježili Tjedan cjeloživotnog učenja
Jedanaesti put zaredom, u razdoblju od 2. do 8. listopada 2017., održavala se nacionalna obrazovna kampanja Tjedan cjeloživotnog učenja.

U okviru Tjedna, pod sloganom PROVJEŽBAJ MOZAK! učenici Medicinske škole Bjelovar na središnjem gradskom trgu zainteresiranim prolaznicima dali su informacije o strukovnim kvalifikacijama, programima i aktivnostima koje nudi naša škola. Učenici smjera fizioterapeutski tehničar (4.b)te medicinska sestra/ tehničar opće njege (4.a)također su educirali građane o postupcima mjerenja krvnog tlaka, šećera u krvi, tehnikama i hvatovima u masaži te dijelili edukativne materijale. Možemo zaključiti da je ovo bio zanimljiv dan za podizanje razine svijesti o cjeloživotnom učenju.

ŠKOLSKI VOLONTERI

Ispiši

NAJČITATELJ

Ispiši

Kućni red

Ispiši

Predavanje u knjižnici

Ispiši

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

NACRT PRAVILNIKA O KRITERIJIMA ZA IZRICANJE PEDAGOŠKIH MJERA

Ispiši

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

Otvoreno e-Savjetovanje o Prijedlogu Pravilnika o kriterijima za izricanje pedagoških mjera
24. lipnja 2015.
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta otvorilo je e-Savjetovanje o Prijedlogu Pravilnika o kriterijima za izricanje pedagoških mjera. Cilj i svrha e-Savjetovanja je prikupiti mišljenja zainteresirane javnosti o predloženom Pravilniku o kriterijima za izricanje pedagoških mjera.
Ministarstvo je tijekom travnja 2015. godine pristupilo izradi Nacrta prijedloga Pravilnika o kriterijima za izricanje pedagoških mjera. O tome je otvoreno e-Savjetovanje koje će trajati od 24. lipnja 2015. do 27. srpnja 2015. godine.
Zainteresirana javnost može se uključiti u e-Savjetovanje na poveznici: https://esavjetovanja.gov.hr/Econ/MainScreen?EntityId=1470.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Na temelju članka 86. stavka 3. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine, broj 87/08., 86/09., 92/10., 105/10. – ispravak, 90/11., 16/12., 86/12., 94/13. i 152/14.), ministar znanosti, obrazovanja i sporta donosi

NACRT PRAVILNIKA
O KRITERIJIMA ZA IZRICANJE PEDAGOŠKIH MJERA
Članak 1.
(1) Ovim pravilnikom propisuju se kriteriji za izricanje pedagoških mjera učenicima osnovnih i srednjih škola.
(2) Pedagoške mjere izriču se zbog povrede dužnosti, neispunjavanja obveza, nasilničkog ponašanja i drugih neprimjerenih ponašanja (u daljnjem tekstu: povrede ponašanja).
(3) Pedagoške mjere za koje se utvrđuju kriteriji u:
a) osnovnoj školi su: opomena, ukor, strogi ukor i preseljenje u drugu školu,
b) srednjoj školi su: opomena, ukor, opomena pred isključenje i isključenje iz srednje škole.
(4) Izrazi koji se koriste u ovome pravilniku, a koji imaju rodno značenje, bez obzira na to jesu li korišteni u muškome ili ženskome rodu, obuhvaćaju na jednak način i muški i ženski rod.


Članak 2.
(1) Kriteriji na temelju kojih se izriče pedagoška mjera trebaju biti takvi da potaknu učenika na odustajanje od neprihvatljivih oblika ponašanja i usvajanje prihvatljivih oblika ponašanja, u skladu s pravilima i kućnim redom škole.
(2) Na početku svake školske godine razrednik je obvezan na satu razredne zajednice izvijestiti učenike, a na roditeljskome sastanku i roditelje/zakonske zastupnike učenika (u daljnjem tekstu: roditelje) o odredbama ovoga pravilnika.
Članak 3.
(1) Povrede ponašanja na temelju kojih se izriču pedagoške mjere iz članka 1. stavka 3. ovoga pravilnika podijeljene su s obzirom na težinu na četiri razine: lakše, teže, teške i osobito teške .
(2) Lakšim povredama ponašanja iz stavka 1. ovoga članka smatra se:
a) ometanje odgojno-obrazovnoga rada u školi ili izvan nje (npr. izazivanje nereda, stvaranje buke i zadržavanje u blizini učionica u kojima se izvodi odgojno-obrazovni rad, pričanje nakon usmene opomene učitelja, dovikivanje ili šetanje tijekom odgojno-obrazovnoga rada);
b) onečišćenje školskog prostora i okoliša (npr. bacanje smeća izvan koševa za otpatke);
c) oštećivanje imovine u prostorima u kojima se održava odgojno-obrazovni rad nanošenjem manje štete (npr. šaranje, urezivanje u namještaj);
d) nedopušteno korištenje informacijsko-komunikacijskih uređaja tijekom odgojno-obrazovnoga rada;
e) pomaganje ili poticanje ulaska neovlaštenih osoba u školski prostor;
f) poticanje drugih učenika na povredu dužnosti i neispunjavanje obveza;
g) uznemiravanje učenika ili radnika škole odnosno ponavljanje aktivnosti koja u druge osobe izaziva nelagodu i nakon što je osoba na to upozorena;
h) naguravanje, gađanje stvarima;
i) klađenje ili kockanje u prostorima gdje se održava odgojno-obrazovni rad.
(3) Težim povredama ponašanja iz stavka 1. ovoga članka smatra se:
a) ometanje odgojno-obrazovnoga rada u školi ili izvan škole na način da je onemogućeno njegovo daljnje izvođenje;
b) korištenje nedopuštenih izvora podataka u svrhu prepisivanja,
c) povreda dostojanstva druge osobe omalovažavanjem ili vrijeđanjem ili širenjem neistina i glasina o drugom učeniku ili radniku škole;
d) unošenje ili konzumiranje psiho-aktivnih sredstava u prostor u kojem se održava odgojno-obrazovni rad (droge, cigareta, alkohola i sličnih sredstava);
e) dovođenje neovlaštenih osoba koje su nanijele štetu osobama ili imovini u prostorima u kojima se održava odgojno-obrazovni rad;
f) uništavanje imovine nanošenjem veće štete u prostorima u kojima se održava odgojno-obrazovni rad;
g) prikrivanje nasilnih oblika ponašanja;
h) udaranje, sudjelovanje u tučnjavi i druga ponašanja koja mogu ugroziti sigurnost samog učenika ili druge osobe;
i) korištenje ili zlouporaba podataka drugog učenika iz pedagoške dokumentacije.

(4) Teškim povredama ponašanja iz stavka 1. ovoga članka smatra se:
a) izazivanje i poticanje nasilnog ponašanja (npr. prenošenje netočnih informacija koje su povod nasilnog ponašanja, skandiranje prije ili tijekom nasilnog ponašanja, snimanje događaja koji uključuje nasilno ponašanje i slična ponašanja);
b) krivotvorenje ispričnica ili ispravljenih pisanih radova učenika;
c) neovlašteno korištenje tuđih podataka za pristup elektroničkim bazama podataka škole bez njihove izmjene;
d) poticanje grupnoga govora mržnje;
e) krađa odnosno prisvajanje tuđe stvari ili uništavanje službene dokumentacije škole ili prisila (npr. iznuđivanje novca od drugog učenika);
f) unošenje oružja i opasnih predmeta u prostorima u kojima se održava odgojno-obrazovni rad.
(5) Osobito teškim povredama ponašanja iz stavka 1. ovoga članka smatra se:
a) krivotvorenje pisane i elektroničke službene dokumentacije škole;
b) objavljivanje materijala elektroničkim ili drugim putem, a koji za posljedicu imaju povredu ugleda, časti i dostojanstva druge osobe;
c) teška krađa odnosno krađa počinjena na opasan ili drzak način, obijanjem, provaljivanjem ili svladavanjem prepreka da se dođe do stvari;
d) ugrožavanje sigurnosti učenika ili radnika škole korištenjem oružja ili opasnih predmeta u prostorima u kojima se održava odgojno-obrazovni rad;
e) nasilno ponašanje (svako namjerno i ponavljano ponašanje kojemu je cilj emocionalna ili fizička povreda druge osobe).
Članak 4.
(1) Pedagoška mjera može se izreći i zbog neopravdanog izostanaka s nastave.
(2) Neopravdanim izostankom smatra se izostanak koji nije opravdao roditelj osobno ili za koju nije dostavljena liječnička ispričnica ili ispričnica nadležne institucije, odnosno ona koju nije potpisao roditelj i koja nije predana razredniku u roku od pet nastavnih dana od povratka učenika u školu.
(1) U postupku izricanja pedagoških mjera učitelji/nastavnici, stručni suradnici i ravnatelj (u daljnjem tekstu: odgojno-obrazovni radnici) dužni su voditi računa o dobi i psihofizičkom stanju te okolnostima koje utječu na razvoj učenika, kao i o uzrocima, značenju i učestalosti pojavljivanja nedopuštenih ponašanja.
(2) Prije izricanja mjere učeniku se mora omogućiti savjetovanje s odgojno-obrazovnim radnikom te pisano izjašnjavanje o činjenicama i okolnostima koje su važne za donošenje odluke o opravdanosti izricanja pedagoške mjere i odabiru odgovarajuće, a roditelj mora biti informiran o problemu, načinu prikupljanja informacija, prikupljenim informacijama koje su važne za donošenje odluke te o prijedlogu pedagoške mjere.
(3) Mjera se može izreći i bez izjašnjavanja učenika ako se učenik bez opravdanoga razloga i drugi put ne odazove pozivu razrednika ili druge ovlaštene osobe.
(4) Mjera se može izreći i bez informiranja roditelja ako se roditelj ne odazove službenome pisanom pozivu na razgovor.
Članak 6.
(1) Svako izricanje pedagoške mjere temelji se na pisanim službenim bilješkama odgojno-obrazovnih radnika škole, a ako je potrebno i na mišljenjima drugih nadležnih institucija.
(2) Prije izricanja pedagoške mjere odgojno-obrazovni radnici škole dužni su međusobno se konzultirati, kontaktirati roditelja učenika, a ako je potrebno mogu se konzultirati i sa školskim liječnikom, drugim stručnjakom ili nadležnim centrom za socijalnu skrb radi upoznavanja osobina i mogućnosti učenika te uklanjanja uzroka koji sprečavaju ili otežavaju njihov pravilan razvoj kako bi se ublažili rizični i pojačali zaštitni čimbenici u razvoju učenika.
(3) Obrazloženje izricanja pedagoške mjere mora biti jasno opisano tako da se točno može utvrditi mjesto, vrijeme i način na koji je došlo do povrede ponašanja i mora sadržati podatke o prethodno poduzetim preventivnim mjerama.
(4) Pedagoška mjera strogog ukora i preseljenja u drugu školu za učenika osnovne škole, odnosno opomena pred isključenje i isključenje iz škole za učenika srednje škole, ne može se izreći bez prethodne obavijesti uredu državne uprave u županiji odnosno Gradskom uredu Grada Zagreba nadležnom za obrazovanje i nadležnoj ustanovi socijalne skrbi, koji su dužni izvijestiti školu o poduzetim mjerama.
Članak 7.
(1) Pedagoška mjera opomene izriče se zbog ponovljenih lakših povreda iz članka 3. stavka 2. ovoga pravilnika ili u slučaju da je učenik neopravdano izostao od 1 do 1,5% nastavnih sati od ukupnoga broja sati u koje je trebao biti uključen tijekom nastavne godine.
(2) Pedagoška mjera ukora izriče se zbog težih povreda iz članka 3. stavka 3. ovoga pravilnika ili u slučaju da je učenik neopravdano izostao više od 1,5 do 2% nastavnih sati od ukupnoga broja sati u koje je trebao biti uključen tijekom nastavne godine.
(3) Pedagoška mjera strogog ukora za učenika osnovne škole, odnosno opomena pred isključenje za učenika srednje škole, izriče se zbog teških povreda iz članka 3. stavka 4. ovoga pravilnika ili u slučaju da je učenik neopravdano izostao više od 2 do 2,5% nastavnih sati od ukupnoga broja sati u koje je trebao biti uključen tijekom nastavne godine.
(4) Pedagoška mjera preseljenja u drugu školu za učenika osnovne škole, odnosno isključenje iz škole za učenika srednje škole, izriče se zbog osobito teških povreda iz članka 3. stavka 5. ovoga pravilnika ili u slučaju da je učenik neopravdano izostao više 2,5% nastavnih sati od ukupnoga broja sati u koje je trebao biti uključen tijekom nastavne godine.
Članak 8.
(1) Učeniku kojemu je već izrečena pedagoška mjera opomene ili ukora može se izreći ista pedagoška mjera u slučaju da se izriče na temelju drugih povreda ponašanja iz članka 3. stavka 2. ili 3. ovoga pravilnika.
(2) Učeniku kojemu je već izrečena jedna od pedagoških mjera iz članka 7. stavka 1., 2. ili 3. može se izreći teža mjera u slučaju ponavljanja povrede ponašanja za koju mu je već izrečena pedagoška mjera.
Članak 9.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Narodnim novinama.

UDŽBENICI

Ispiši