Kategorije

RASPORED ZVONJENJA
KORISNI LINKOVI
ZANIMLJIVOSTI

AKTIVNOSTI

Natječaj za radno mjesto

Ispiši

Predavanje - Budi svoj

Ispiši

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

30.11.2017. na sjednici Nastavničkog vijeća održano je predavanje „Komunikacija u razredu“
Predavanje je održala prof. pedagogije Ornela Malogorski, stručna suradnica savjetnica, u okviru projekta „Budi svoj“.

Nositelj projekta je Zavod za javno zdravstvo u Bjelovaru. Predavačica je govorila o tome kako do upješne komunikacije i što ju čini, o neverbalnoj komunikaciji, elementima komunikacijskog procesa. U okviru predavanja provedena je i npr. vježba - Šum u komunikaciji. Predavanje je bilo zanimljivo i korisno, jer komunikacija je temelj svih međusobnih odnosa, a također i uspješne nastave.

Volonterski centar i Tesa centar

Ispiši
volonteri2 volonteri2 volonteri3

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

Posjet učenika Medicinske škole Bjelovar Volonterskom centru i Psihološkom centru Tesa u Zagrebu

Učenici/ce Medicinske škole Bjelovar i ove su godine posjetili Volonterski centar i Psihološki centar Tesa u Zagrebu 1.12.2017.

Djelatnica Volonterskog centra predstavila je rad centra te upoznala učenike/ce s mogućnošću volontiranja. Ukazala je na bezbroj znanja i vještina koje možemo steći volontiranjem, a koji su potrebni i korisni za aktivno sudjelovanje u društvu, ali i za osobni i profesionalni razvoj.
Učenici/ce su se i sami kroz održanu radionicu upoznali s nekim postavkama i vrijednostima volontiranja. Učenici/ce Medicinske škole istaknuli su kako i oni u svojoj školi i zajednici također provode volonterske aktivnosti npr. „Čitanje u bolnici“, Obilježavanje međunarodnog dana fizikalne terapije (besplatna masaža za građane Bjelovara), provođenje humanitarnih aktivnosti – prikupljanje novca, higijenskih potrepština, odjeće i obuće (za djecu slabijeg imovinskog stanja), odlasci u vrtić i radionice s djecom o očuvanju zdravlja zubi, obilazak osnovnih škola i predstavljanje korisnih učinaka masaže…

U Psihološkom centru Tesa učenici su upoznati s radom centra.
Psihološki centar TESA već 26 godina djeluje provodeći psihološka savjetovanje i psihoedukacije građana. U sklopu raznih projekata provode se edukacije i savjetovanja grupa mladih, roditelja, no i edukacije studenata i profesionalaca u psihološkom savjetovanju.
Početkom rata u Hrvatskoj, Hrvatsko psihološko društvo je pokrenulo akciju usmjerenu na pomaganje građanima u suočavanju s ratnim okolnostima te je 1991.godine pod imenom Telefon za psihološku pomoć započela s radom TESA.
Učenicima su detaljnije ispričali o telefonu za psihološku pomoć građanima, naveli su neke primjere te njihovo postupanje u navedenim. Učenici su imali puno pitanja o radu Psihološkog centra, zanimalo ih je koje se najčešće edukacije provode, s kojim problemima dolaze mladi ljudi, kako i na koji način im se pomaže.

U pratnji učenika/ca bile su profesorice Željka Holjević i Marina Pavić.

SJEDNICA NV

Ispiši

EUROPSKI TJEDAN STRUKOVNOG OBRAZOVANJA

Ispiši

STIPENDIJA

Ispiši

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

Poštovani,

Fond za stipendiranje hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i djece hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata raspisao je Natječaj za dodjelu stipendija u školskoj odnosno akademskoj 2017./2018. godini.

Tekst Natječaja kao i obrasci za prijavu nalaze se na sljedećoj internetskoj poveznici: https://branitelji.gov.hr/vijesti/natjecaj-za-dodjelu-stipendija/1884.

Srdačan pozdrav,

Obilježavanje Ovčare

Ispiši
vu1 vu2 vu3

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

ovčaraU Medicinskoj školi Bjelovar učenici su obilježili Dan pada Vukovara i prisjetili se žrtava Ovčare. Upravo na taj dan 20. studenoga 1991. dogodio se strašan zločin o kojem je svjedočio naš gost Vilim Karlović, čovjek koji je preživio Vukovar i Ovčaru. Svjedočio je o strašnim događajima i trenucima koje je prove na Ovčari, a onda bio spašen i poslan u logor u Mitrovicu.
Učenici su pomno pratili predavanje, a nakon toga postavljali su mu pitanja.

SUSRET SREDNJOŠKOLACA

Ispiši

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

srednjoškIzvještaj sa Susreta srednjoškolaca



Matea Luketić i Katarina Sabađija (4.d) bile su na Susretu srednjoškolaca koji se održao 17.11.2017. u Daruvaru.
Učenici su na radionicama, nakon upoznavanja s ostalim srednjoškolcima, podjeljeni u radne grupe. Tema je bila – Problemi mladih. Predstavnik svake grupe je iznio prijedloge radne skupine. Nakon toga učenice su prezentirale školu i podijelile bonbone sa natpisom weba škole. Sljedeće su bile sportske aktivnosti i na završetku susreta ručak.

Predavanje na temu:  Pristup adolescentu s problemima/poremećajem ponašanja

Ispiši

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

9.11.2017. u Medicinskoj školi Bjelovar održano je predavanje na temu:
Pristup adolescentu s problemima/poremećajem ponašanja
Doc. dr. sc. Vlatka Boričević Maršanić iz Psihijatrijske bolnice za djecu i mladež, Zagreb
i
Prof. Nada Anić, klinička psihologinja , dugogodišnja djelatnica KBC Rebro

Na početku predavanja čuli smo općenito o adolescenciji kao razdoblju prijelaza između djetinjstva i odrasle dobi (lat. adolescere – rasti, razvijati se, jačati).
U tom razdoblju dolazi do intenzivne tjelesne, kognitivne, emocionalne i psihosocijalne promjene. Započinje pubertetom, a završetak nije jasno određen.
To je vrlo stresno životno razdoblje - visokorizično doba za pojavu psihološkog morbiditeta.
Upoznali smo se s vrstama psihičkih poremećaja djece i adolescenata, te poremećajima u ponašanju kod djece i adolescenata.
Što su poremećaji u ponašanju?
Uključuju sva ona ponašanja djeteta koja nisu prilagođena njegovoj životnoj dobi i/ili okolini i ometaju funkcioniranje djeteta tako da štete djetetu i/ili okolini dovodeći ga u sukobe ili ga isključuju iz komunikacije s okolinom npr.:
-moraju se javiti VIŠE puta i TRAJATI neko vrijeme kako bi se govorilo o poremećaju u ponašanju (6.mj.)
-izostajanje iz škole, nedisciplinu u školi
-neposlušnost, prkos, ispade bijesa
-skitnja i bježanje od kuće
-laganje, varanje, žicanje, krađe
-pušenje, konzumiranje droga i alkohola
-kršenje pravila
-nedostatak empatije
-interesi neprimjerene dobi
-kršenje javnog reda i mira
-prijetnje, verbalna i fizička agresija (prema ljudima, životnjama, stvarima i imovini)
Doznali smo od liječnice koje vrste poremećaja u ponašanju postoje:
-Hiperkinetički poremećaj ADHD
- Poremećaj s prkošenjem i suprostavljanjem
- Poremećaj ophođenja
Upoznali smo se s oblicima prevencija negativnih oblika ponašanja i poticanje pozitivnih oblika ponašanja u školi te detaljnije saznali i dobili konkretne upute o postupcima nastavnika kod neprihvatljivog ponašanja) .
Sama prevencija negativnih oblika ponašanja i poticanje pozitivnih oblika ponašanja može se provoditi kroz nagrađivanje učenika za poželjno ponašanje, učenje socijalnih vještina, planiranje aktivnosti, asertivnost….

Marina Pavić

RADIONICA IZUMITELJ - MOJ SUPERJUNAK

Ispiši

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

U Medicinskoj školi Bjelovar organizirana je strip radionica „Izumitelj – moj superjunak“ koja se održala u dva termina, 6. i 13. studenoga 2017.
Voditeljica radionice bila je svjetski poznata, priznata i nagrađivana autorica stripa i animiranih filmova Irena Jukić Pranjić o kojoj svakako više pročitajte na njezinom blogu. http://irenajukicpranjic.blogspot.hr/p/nastupi.html?view=classic)

Irena je učenike upoznala s osnovama izrade stripa - kako od ideje preko skica doći do scenarija i kadriranja. Uslijedilo je upoznavanje s materijalima, priborom za izradu stripa, od olovke, tuširanja do kolora. Zadnja faza u procesu su tehnike izrade stripa koje obuhvaćaju finalizaciju odnosno objavljivanje. Vrsna poznavateljica stripa i autorica serijala “Strip u Hrvatskoj” koji možete gledati na Trećem programu HRT, Irena Jukić Pranjić, govorila je i o osnovama stripa kao devete umjetnosti i ukazala na nekoliko vrhunskih djela i autora hrvatskog stripa. Uz to što posjeduje bogato teorijsko znanje, Irena se pokazala i odličnom metodičarkom koja je učenike motivirala, zainteresirala i potaknula na izradu vlastitih stripova.
Budući da su učenici trebali istražiti dostupne izvore o izumiteljima koji su ostavili traga u svjetskoj povijesti i koji su preuzeli uloge superjunaka u stripovima učenika, radionica je održana u školskoj knjižnici. Oblikovali su priču koju su trebali razraditi u povezane “kadrove“ i tekst djelomično transponirati u likovni jezik. Odabrali su priče o izumima električne struje, automobila, telefona i ostalih izuma bez kojih bi današnji svijet bio nezamisliv. Radionica je problematizirala i teme vezane uz intelektualna i autorska prava koje u ovo digitalno doba imaju nove dimenzije i sve veće značenje. Zanimljivo je napomenuti da je strip kojem se nekad spočitavalo da „djecu kvari i odvlači od kvalitetnog čitanja“ postao važna metoda poticanja čitanja.
Strip se pokazao velikim izazovom, a učenici su osvijestili koliko je vještine, znanja, talenta, strpljenja i vremena potrebno za izradu samo jedne table stripa.
Po završetku radionice rezultat će biti stripovi nekolicine sudionika koje ćemo uputiti na natječaj i napraviti malu izložbu u školskim prostorima.
Vjerujem da će ova radionica za učenike biti radionica za pamćenje, drugačija od uobičajenog načina rada u školi! Za kraj spomenimo još dva važna povoda održavanja radionica. One su jedna od aktivnosti kojom se u školi obilježava Mjesec hrvatske knjige te Svjetski dan izumitelja.
Zorka Renić

PREHRANA PO KRVNIM GRUPAMA

Ispiši

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

Prehrana je tema koja sve više zaokuplja znanstvenike, ali i laike koji sve više promišljaju o važnosti ove teme. Je li prehrana povezana sa sve brojnijim bolestima i kakva je veza prehrane i krvnih grupa, što su lektini, kako su nastajale i kako se razvijale krvne grupe temeljna su pitanja na koja je odgovorila mr. sc. Mira Seretin Šlajs.

Predstavila je jednu popularnu, ali i djelomično znanstveno potkrijepljenu teoriju. Ova teorija polazi od tvrdnje da se prehranom koja odgovara pojedinoj krvnoj grupi tijelo potiče na bolju i učinkovitiju probavu zbog čega će osoba izgubiti višak kilograma, imati više energije te će u konačnici takva prehrana pomoći u sprječavanju bolesti. Mr. sc. Mira Seretin Šlajs istaknula je da svaka krvna grupa ima veće predispozicije za razvoj pojedinih bolesti te je potrebno obratiti pozornost na to kako se hranimo. Čovjek je genski prilagođen određenoj vrsti hrane, a način prehrane mijenjao se uslijed različitih faktora, među ostalim i zbog seoba, načina stanovanja, rada i života. Promjenom načina prehrane čovjekova se probava prilagođavala i razvijala u različitim smjerovima. Mijenjale su se i razvijale krvne grupe.
Predavanje Prehrana po krvnim grupama, namijenjeno prije svega učenicima i nastavnicima Medicinske škole, održano je u petak 10. studenoga 2017. u školskoj knjižnici Medicinske škole Bjelovar. Podsjetimo da je jedna od zadaća školske knjižnice popularizacija znanosti i poticanje učenika na istraživanje i kritičko promišljanje. Valja stoga uzeti u obzir i kritičare ove teorije koji upozoravaju da bi za potvrdu teorije o prehrani po krvnim grupama trebalo napraviti pravilna klinička ispitivanja.
Predavanjem se školska knjižnica priključila brojnim aktivnostima državne manifestacije Mjesec hrvatske knjige.

POZIV ZA ORGANIZACIJU VIŠEDNEVNE IZVANUČIONIČKE NASTAVE

Ispiši

Posjet Konfucijevom institutu u Zagrebu

Ispiši

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

Dana, 19.10.2017. Učenici/ce Medicinske škole Bjelovar u pratnji profesorice Marine Pavić i Željke Holjević posjetili su Konfucijev institut u Zagrebu. Interaktivno predavanje održao je voditelj Instituta Krešimir Jurak.
Učenici/ce su dobili uvid iz prve ruke o bogatoj kineskoj kulturi, umjetnosti, životu kao i povezivanju dviju kultura na obrazovnom, kulturnom, znanstvenom i gospodarskom planu.
Voditelj Krešimir Jurak, govorio je o mogućnosti učenja kineskog jezika, te o načinu dobivanja stipendija za boravak i edukaciju u kineskim gradovima.
Učenici koji su došli s ponekom predrasudom, nakon predavanja su je prevladali, tako da ovakav neformalan način edukacije pridonosi razvijanju tolerancije prema drugačijem, te ukazuje na potrebu i važnost ravnopravnosti i međusobne snošljivosti prema pripadnicima drugih vjeroispovijesti.

Medicinska čita

Ispiši

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

Akcijom "Medicinska čita" započeli smo obilježavanje Mjeseca hrvatske knjige. U svim razredima jutarnje smjene u isto vrijeme čitala se priča Nade Crnogorac 5.0.
Mjesec hrvatske knjige koji se održava se od 15. listopada do 15. studenoga, ove godine posvećen je enciklopedistici, a središnja je tema i geslo ovogodišnje manifestacije Sve na jednom mjestu.

Učenici Medicinske škole Bjelovar obilježili Tjedan cjeloživotnog učenja

Ispiši

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

Učenici Medicinske škole Bjelovar obilježili Tjedan cjeloživotnog učenja
Jedanaesti put zaredom, u razdoblju od 2. do 8. listopada 2017., održavala se nacionalna obrazovna kampanja Tjedan cjeloživotnog učenja.

U okviru Tjedna, pod sloganom PROVJEŽBAJ MOZAK! učenici Medicinske škole Bjelovar na središnjem gradskom trgu zainteresiranim prolaznicima dali su informacije o strukovnim kvalifikacijama, programima i aktivnostima koje nudi naša škola. Učenici smjera fizioterapeutski tehničar (4.b)te medicinska sestra/ tehničar opće njege (4.a)također su educirali građane o postupcima mjerenja krvnog tlaka, šećera u krvi, tehnikama i hvatovima u masaži te dijelili edukativne materijale. Možemo zaključiti da je ovo bio zanimljiv dan za podizanje razine svijesti o cjeloživotnom učenju.

ŠKOLSKI VOLONTERI

Ispiši

NAJČITATELJ

Ispiši

Kućni red

Ispiši

Predavanje u knjižnici

Ispiši

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

NACRT PRAVILNIKA O KRITERIJIMA ZA IZRICANJE PEDAGOŠKIH MJERA

Ispiši

Medicinska škola Bjelovar › aktivnosti › sjednica-nastavnichkog-vijea

Otvoreno e-Savjetovanje o Prijedlogu Pravilnika o kriterijima za izricanje pedagoških mjera
24. lipnja 2015.
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta otvorilo je e-Savjetovanje o Prijedlogu Pravilnika o kriterijima za izricanje pedagoških mjera. Cilj i svrha e-Savjetovanja je prikupiti mišljenja zainteresirane javnosti o predloženom Pravilniku o kriterijima za izricanje pedagoških mjera.
Ministarstvo je tijekom travnja 2015. godine pristupilo izradi Nacrta prijedloga Pravilnika o kriterijima za izricanje pedagoških mjera. O tome je otvoreno e-Savjetovanje koje će trajati od 24. lipnja 2015. do 27. srpnja 2015. godine.
Zainteresirana javnost može se uključiti u e-Savjetovanje na poveznici: https://esavjetovanja.gov.hr/Econ/MainScreen?EntityId=1470.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Na temelju članka 86. stavka 3. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine, broj 87/08., 86/09., 92/10., 105/10. – ispravak, 90/11., 16/12., 86/12., 94/13. i 152/14.), ministar znanosti, obrazovanja i sporta donosi

NACRT PRAVILNIKA
O KRITERIJIMA ZA IZRICANJE PEDAGOŠKIH MJERA
Članak 1.
(1) Ovim pravilnikom propisuju se kriteriji za izricanje pedagoških mjera učenicima osnovnih i srednjih škola.
(2) Pedagoške mjere izriču se zbog povrede dužnosti, neispunjavanja obveza, nasilničkog ponašanja i drugih neprimjerenih ponašanja (u daljnjem tekstu: povrede ponašanja).
(3) Pedagoške mjere za koje se utvrđuju kriteriji u:
a) osnovnoj školi su: opomena, ukor, strogi ukor i preseljenje u drugu školu,
b) srednjoj školi su: opomena, ukor, opomena pred isključenje i isključenje iz srednje škole.
(4) Izrazi koji se koriste u ovome pravilniku, a koji imaju rodno značenje, bez obzira na to jesu li korišteni u muškome ili ženskome rodu, obuhvaćaju na jednak način i muški i ženski rod.


Članak 2.
(1) Kriteriji na temelju kojih se izriče pedagoška mjera trebaju biti takvi da potaknu učenika na odustajanje od neprihvatljivih oblika ponašanja i usvajanje prihvatljivih oblika ponašanja, u skladu s pravilima i kućnim redom škole.
(2) Na početku svake školske godine razrednik je obvezan na satu razredne zajednice izvijestiti učenike, a na roditeljskome sastanku i roditelje/zakonske zastupnike učenika (u daljnjem tekstu: roditelje) o odredbama ovoga pravilnika.
Članak 3.
(1) Povrede ponašanja na temelju kojih se izriču pedagoške mjere iz članka 1. stavka 3. ovoga pravilnika podijeljene su s obzirom na težinu na četiri razine: lakše, teže, teške i osobito teške .
(2) Lakšim povredama ponašanja iz stavka 1. ovoga članka smatra se:
a) ometanje odgojno-obrazovnoga rada u školi ili izvan nje (npr. izazivanje nereda, stvaranje buke i zadržavanje u blizini učionica u kojima se izvodi odgojno-obrazovni rad, pričanje nakon usmene opomene učitelja, dovikivanje ili šetanje tijekom odgojno-obrazovnoga rada);
b) onečišćenje školskog prostora i okoliša (npr. bacanje smeća izvan koševa za otpatke);
c) oštećivanje imovine u prostorima u kojima se održava odgojno-obrazovni rad nanošenjem manje štete (npr. šaranje, urezivanje u namještaj);
d) nedopušteno korištenje informacijsko-komunikacijskih uređaja tijekom odgojno-obrazovnoga rada;
e) pomaganje ili poticanje ulaska neovlaštenih osoba u školski prostor;
f) poticanje drugih učenika na povredu dužnosti i neispunjavanje obveza;
g) uznemiravanje učenika ili radnika škole odnosno ponavljanje aktivnosti koja u druge osobe izaziva nelagodu i nakon što je osoba na to upozorena;
h) naguravanje, gađanje stvarima;
i) klađenje ili kockanje u prostorima gdje se održava odgojno-obrazovni rad.
(3) Težim povredama ponašanja iz stavka 1. ovoga članka smatra se:
a) ometanje odgojno-obrazovnoga rada u školi ili izvan škole na način da je onemogućeno njegovo daljnje izvođenje;
b) korištenje nedopuštenih izvora podataka u svrhu prepisivanja,
c) povreda dostojanstva druge osobe omalovažavanjem ili vrijeđanjem ili širenjem neistina i glasina o drugom učeniku ili radniku škole;
d) unošenje ili konzumiranje psiho-aktivnih sredstava u prostor u kojem se održava odgojno-obrazovni rad (droge, cigareta, alkohola i sličnih sredstava);
e) dovođenje neovlaštenih osoba koje su nanijele štetu osobama ili imovini u prostorima u kojima se održava odgojno-obrazovni rad;
f) uništavanje imovine nanošenjem veće štete u prostorima u kojima se održava odgojno-obrazovni rad;
g) prikrivanje nasilnih oblika ponašanja;
h) udaranje, sudjelovanje u tučnjavi i druga ponašanja koja mogu ugroziti sigurnost samog učenika ili druge osobe;
i) korištenje ili zlouporaba podataka drugog učenika iz pedagoške dokumentacije.

(4) Teškim povredama ponašanja iz stavka 1. ovoga članka smatra se:
a) izazivanje i poticanje nasilnog ponašanja (npr. prenošenje netočnih informacija koje su povod nasilnog ponašanja, skandiranje prije ili tijekom nasilnog ponašanja, snimanje događaja koji uključuje nasilno ponašanje i slična ponašanja);
b) krivotvorenje ispričnica ili ispravljenih pisanih radova učenika;
c) neovlašteno korištenje tuđih podataka za pristup elektroničkim bazama podataka škole bez njihove izmjene;
d) poticanje grupnoga govora mržnje;
e) krađa odnosno prisvajanje tuđe stvari ili uništavanje službene dokumentacije škole ili prisila (npr. iznuđivanje novca od drugog učenika);
f) unošenje oružja i opasnih predmeta u prostorima u kojima se održava odgojno-obrazovni rad.
(5) Osobito teškim povredama ponašanja iz stavka 1. ovoga članka smatra se:
a) krivotvorenje pisane i elektroničke službene dokumentacije škole;
b) objavljivanje materijala elektroničkim ili drugim putem, a koji za posljedicu imaju povredu ugleda, časti i dostojanstva druge osobe;
c) teška krađa odnosno krađa počinjena na opasan ili drzak način, obijanjem, provaljivanjem ili svladavanjem prepreka da se dođe do stvari;
d) ugrožavanje sigurnosti učenika ili radnika škole korištenjem oružja ili opasnih predmeta u prostorima u kojima se održava odgojno-obrazovni rad;
e) nasilno ponašanje (svako namjerno i ponavljano ponašanje kojemu je cilj emocionalna ili fizička povreda druge osobe).
Članak 4.
(1) Pedagoška mjera može se izreći i zbog neopravdanog izostanaka s nastave.
(2) Neopravdanim izostankom smatra se izostanak koji nije opravdao roditelj osobno ili za koju nije dostavljena liječnička ispričnica ili ispričnica nadležne institucije, odnosno ona koju nije potpisao roditelj i koja nije predana razredniku u roku od pet nastavnih dana od povratka učenika u školu.
(1) U postupku izricanja pedagoških mjera učitelji/nastavnici, stručni suradnici i ravnatelj (u daljnjem tekstu: odgojno-obrazovni radnici) dužni su voditi računa o dobi i psihofizičkom stanju te okolnostima koje utječu na razvoj učenika, kao i o uzrocima, značenju i učestalosti pojavljivanja nedopuštenih ponašanja.
(2) Prije izricanja mjere učeniku se mora omogućiti savjetovanje s odgojno-obrazovnim radnikom te pisano izjašnjavanje o činjenicama i okolnostima koje su važne za donošenje odluke o opravdanosti izricanja pedagoške mjere i odabiru odgovarajuće, a roditelj mora biti informiran o problemu, načinu prikupljanja informacija, prikupljenim informacijama koje su važne za donošenje odluke te o prijedlogu pedagoške mjere.
(3) Mjera se može izreći i bez izjašnjavanja učenika ako se učenik bez opravdanoga razloga i drugi put ne odazove pozivu razrednika ili druge ovlaštene osobe.
(4) Mjera se može izreći i bez informiranja roditelja ako se roditelj ne odazove službenome pisanom pozivu na razgovor.
Članak 6.
(1) Svako izricanje pedagoške mjere temelji se na pisanim službenim bilješkama odgojno-obrazovnih radnika škole, a ako je potrebno i na mišljenjima drugih nadležnih institucija.
(2) Prije izricanja pedagoške mjere odgojno-obrazovni radnici škole dužni su međusobno se konzultirati, kontaktirati roditelja učenika, a ako je potrebno mogu se konzultirati i sa školskim liječnikom, drugim stručnjakom ili nadležnim centrom za socijalnu skrb radi upoznavanja osobina i mogućnosti učenika te uklanjanja uzroka koji sprečavaju ili otežavaju njihov pravilan razvoj kako bi se ublažili rizični i pojačali zaštitni čimbenici u razvoju učenika.
(3) Obrazloženje izricanja pedagoške mjere mora biti jasno opisano tako da se točno može utvrditi mjesto, vrijeme i način na koji je došlo do povrede ponašanja i mora sadržati podatke o prethodno poduzetim preventivnim mjerama.
(4) Pedagoška mjera strogog ukora i preseljenja u drugu školu za učenika osnovne škole, odnosno opomena pred isključenje i isključenje iz škole za učenika srednje škole, ne može se izreći bez prethodne obavijesti uredu državne uprave u županiji odnosno Gradskom uredu Grada Zagreba nadležnom za obrazovanje i nadležnoj ustanovi socijalne skrbi, koji su dužni izvijestiti školu o poduzetim mjerama.
Članak 7.
(1) Pedagoška mjera opomene izriče se zbog ponovljenih lakših povreda iz članka 3. stavka 2. ovoga pravilnika ili u slučaju da je učenik neopravdano izostao od 1 do 1,5% nastavnih sati od ukupnoga broja sati u koje je trebao biti uključen tijekom nastavne godine.
(2) Pedagoška mjera ukora izriče se zbog težih povreda iz članka 3. stavka 3. ovoga pravilnika ili u slučaju da je učenik neopravdano izostao više od 1,5 do 2% nastavnih sati od ukupnoga broja sati u koje je trebao biti uključen tijekom nastavne godine.
(3) Pedagoška mjera strogog ukora za učenika osnovne škole, odnosno opomena pred isključenje za učenika srednje škole, izriče se zbog teških povreda iz članka 3. stavka 4. ovoga pravilnika ili u slučaju da je učenik neopravdano izostao više od 2 do 2,5% nastavnih sati od ukupnoga broja sati u koje je trebao biti uključen tijekom nastavne godine.
(4) Pedagoška mjera preseljenja u drugu školu za učenika osnovne škole, odnosno isključenje iz škole za učenika srednje škole, izriče se zbog osobito teških povreda iz članka 3. stavka 5. ovoga pravilnika ili u slučaju da je učenik neopravdano izostao više 2,5% nastavnih sati od ukupnoga broja sati u koje je trebao biti uključen tijekom nastavne godine.
Članak 8.
(1) Učeniku kojemu je već izrečena pedagoška mjera opomene ili ukora može se izreći ista pedagoška mjera u slučaju da se izriče na temelju drugih povreda ponašanja iz članka 3. stavka 2. ili 3. ovoga pravilnika.
(2) Učeniku kojemu je već izrečena jedna od pedagoških mjera iz članka 7. stavka 1., 2. ili 3. može se izreći teža mjera u slučaju ponavljanja povrede ponašanja za koju mu je već izrečena pedagoška mjera.
Članak 9.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Narodnim novinama.

UDŽBENICI

Ispiši