OGLASNA PLOČA
NAJAVE / INFORMACIJE

ŠKOLSKI BLOG

DJECA I DRUŠTVENE MREŽE

Djeca i društvene mreže Prepoznajete li svoje dijete?

Imate li osjećaj da vas vaše dijete (pogotovo tinejdžer) gleda s visoka ako se s njime upustite u raspravu o tehnologiji? Čini li vam se kako on o sebi ima vrlo visoko mišljenje iako to njegove ocjene u školi ne potkrepljuju? Ako i niste još iskusili takav osjećaj, moguće je da će vam se upravo to dogoditi.

PROBLEMI SREDNJOŠKOLACA

Problemi srednjoškolaca Srednja škola postaje sve teža, te nisu svi đaci u stanju pratiti zahtjeve koji se pred njih postavljaju,a ne završavanje srednje škole kasnije vodi do niza drugih životnih problema.

KOLIKO STANE U ŽELUDAC

Ako ste se ikad najeli toliko da ste mislili kako ćete puknuti, možda niste bili daleko od istine, iako je to vrlo teško postići. Naime, prosječan ljudski želudac u sebe može primiti maksimalno oko 4 litre hrane (probavni sokovi krutu hranu pretvaraju u tekući oblik). Ipak, rijetko tko će doći do te točke - većina ljudi osjetit će veliku sitost već pri zapremini od 1,5 litara.

ZAŠTO SE NAKON JELA OSJEĆAMO UMORNO

Nakon obilnog obroka organizam se priprema za probavne procese. Sva njegova energija usmjerena je na razgradnju hrane i asimilaciju korisnih sastojaka.
Diže se razina šećera u krvi, izlučuje se inzulin, a zajedno s njim i dva hormona - serotonin i melatonin, koji utječu na pojavu pospanosti. Hrana koja se brzo razgrađuje, poput bijelog kruha, riže, krumpira, slastica, masne hrane dat će vam nagli priljev energije, a zatim će vas uspavati. Namirnice s niskim glikemijskim indeksom, poput ribe, peradi, cjelovitih žitarica, spadaju u hranu koja se sporije razgrađuje i koja ti pruža konstantni priljev energije.

Zaboravite na kavu, napravi ukusan i zdrav energetski napitak!

Dvostruki učinak kofeina
Zanimljivo je da kofein može imati dvostruki učinak. Pretjerivanje s količinama kave i energetskim napicima može vas nakratko razbuditi, ali na duge staze, odnosno tijekom dana učiniti pospanijim, ali i uzrokovati probleme sa zdravljem.

Kako se nakon jela ne bi osjećali umornim i pospanim, važno je ravnomjerno rasporediti glavne obroke i međuobroke, koristiti namirnice s niskim glikemijskim indeksom i izbjegavati prejedanje. Ako i unatoč tome osjećate manjak energije, treba provjeriti razinu željeza i šećera u krvi, rad štitnjače, te provjeriti imate li možda celijakiju ili intoleranciju na pojedine vrste namirnica.

| Author: Shutterstock Shutterstock

JESTE LI ZNALI DA…....