OGLASNA PLOČA
NAJAVE / INFORMACIJE

ŠKOLSKI BLOG

ZAŠTO SE NAKON JELA OSJEĆAMO UMORNO

Ispiši

Medicinska škola Bjelovar › skolski_blog › zashto-se-nakon-jela-osjeamo-umorno

Nakon obilnog obroka organizam se priprema za probavne procese. Sva njegova energija usmjerena je na razgradnju hrane i asimilaciju korisnih sastojaka.
Diže se razina šećera u krvi, izlučuje se inzulin, a zajedno s njim i dva hormona - serotonin i melatonin, koji utječu na pojavu pospanosti. Hrana koja se brzo razgrađuje, poput bijelog kruha, riže, krumpira, slastica, masne hrane dat će vam nagli priljev energije, a zatim će vas uspavati. Namirnice s niskim glikemijskim indeksom, poput ribe, peradi, cjelovitih žitarica, spadaju u hranu koja se sporije razgrađuje i koja ti pruža konstantni priljev energije.

Zaboravite na kavu, napravi ukusan i zdrav energetski napitak!

Dvostruki učinak kofeina
Zanimljivo je da kofein može imati dvostruki učinak. Pretjerivanje s količinama kave i energetskim napicima može vas nakratko razbuditi, ali na duge staze, odnosno tijekom dana učiniti pospanijim, ali i uzrokovati probleme sa zdravljem.

Kako se nakon jela ne bi osjećali umornim i pospanim, važno je ravnomjerno rasporediti glavne obroke i međuobroke, koristiti namirnice s niskim glikemijskim indeksom i izbjegavati prejedanje. Ako i unatoč tome osjećate manjak energije, treba provjeriti razinu željeza i šećera u krvi, rad štitnjače, te provjeriti imate li možda celijakiju ili intoleranciju na pojedine vrste namirnica.

| Author: Shutterstock Shutterstock